2013. március 6., szerda

Az én tavaszi böjtkúrám - Steinberger levekkel

Többen érdeklődtetek, hogy mi az én tavaszi méregtelenítő programom, így leírom részletesen.
Az idén a Steinberger méregtelenítő kúrát választottam ki magamnak. Ez egy 5 napos böjtöt jelent, amelyben meghatározott sorrendben bio zöldség és gyümölcsleveket fogyasztok teljes kiőrlésű rozskenyérrel. A böjtömet tudatosan fogyó Hold idejére tettem, mert ez a holdfázis támogatja a tisztulást.

A levek bio-boltokban és gyógyszertárakban is megvásárolhatók, és 600-1000 Ft-tal olcsóbbak, ha a kúrához szükséges méregtelenítő csomagot egyben vásároljuk meg, mintha üvegenként vennénk. A csomag árakról a legjobb tájékoztatást az árgépen találtam, így lehet a legolcsóbban "megúszni".

A levek sorrendje:

  1. nap: Búzafűlé - kellemes, almalével és citrommal ízesített lé, amely nagyban segíti a máj méregtelenítését.
  2. nap: Zöldséglé - nekem ez volt a kedvencem:) Paradicsom, répa, zeller, uborka, hagyma, isteni fűszerek, kevés tengeri só. Bármikor jöhet! Lúgosít, méregtelenít.
  3. nap: Ananászlé- - tiszta ananászlé, nagyon finom, ami ráadásul a bromelin enzim miatt remek zsír- és fehérjebontó hatású.
  4. nap: Céklalé - én ettől féltem a legjobban, mert nem igazán kedvelem a céklalé ízét. De végül egész jól bírható volt, mivel a magas cukortartalma rengeteg energiát adott. Hatásáról hosszú oldalakat lehetne írni, talán kettőt emelnék ki: méregtelenítő és erőteljesen antioxidáns hatású.
  5. nap: Répalé - enyhén citromlével ízesített, finoman rostos ital. Magas karotin tartalma miatt remek A-vitamin forrás. Immunerősítő, antioxidáns hatású, remekül méregteleníti a szív- és érrendszert.

Mit ehetünk ihatunk még a böjt alatt? 

  1. Reggeli: 2 szelet rozskenyér.
  2. Tízórai: 1 szelet rozskenyér.
  3. Ebéd: 2 szelet rozskenyér.
  4. Uzsonna: 1 szelet rozskenyér.
  5. Vacsora: 1 szelet rozskenyér.
A sok jó minőségű, teljes kiőrlésű rozskenyér közül a Piszke pékség kenyere mellett döntöttem, és pirítva ettem, mert így szerintem finomabb és könnyebben emészthető.
Fontos még napi 3 liter víz elfogyasztása. Én még ittam mellé reggel és délután 1-1 csésze jó minőségű zöld teát, és délelőtt meg este 1-1 csésze salaktalanító teát. Az eredmény remek energia szint, jó alvás és "mellékhatásként" 3,5 kg mínusz a súlyomban...
A böjt általános hatásairól és a böjt alatti életmódról ide kattintva olvashattok.

2 megjegyzés:

  1. Kedves Kata!
    Köszönöm a bejegyzést. Éppen ma kezdek méregtelenítésbe (igaz nem fogyó Hold van, de nem halaszthatom tovább) és hasznos infókat kaptam.
    Puszi: RáczBetti

    VálaszTörlés
  2. Kedves Betti,

    sok sikert, és jó tisztulást kívánok. A méregtelenítéshez jól használható a Vadalma esszencia (Bach 10). Jó hatású, ha a lelki tisztulás érdekében relaxálunk, meditálunk. Megerősítő mantraként pedig hasznos lehet a "Tisztulok, örülök" mondat ismételgetése.
    Szeretettel:

    Simon Kata

    VálaszTörlés