2014. március 4., kedd

5+1 kineziológiai tipp az élvezetes nyelvtanuláshoz

Tavaly nyáron szembesültem vele, amikor kineveztek haladó trénernek, hogy a közel 25 éve összeszedett, akkor még megfelelőnek mondható, sőt C típusú állami nyelvvizsgával (a la Rigó utca) megspékelt nyelvtudásom bizony kissé megkopott, és jó lenne felfrissíteni. Az elhatározást tett követte, és hamarosan újra ott ültem az iskolapadban.
Mivel nem igazán vagyok magolós típus, körül néztem, hogy mi az a kineziológiai tudás, amit felhasználhatnék a tanulás megkönnyítésére. ezeket szedtem csokorba nektek a mai bejegyzésben.
  1. Tűzz ki egy célt, amiért nyelvet tanulsz!

    Az én célom az volt, hogy egy-egy továbbképzésen tolmács nélkül is értsem a külföldi előadót, és tudjak közvetlenül beszélni a kollégáimmal akár szakmai, akár magánéleti dolgokról.
  2. Homlok/tarkó tartásban képzeld el élénken és színesen a kitűzött célt!

    Én ezt minden egyes tanóra előtt és után megteszem, egyre újabb és újabb szituációban elképzelve, hogy sikeresen teljesül.
  3. Óra előtt igyál vizet!

    A víz remekül támogatja a koncentrációs képességedet, segít a figyelem fenntartásában.
  4. Végezd el az olvasás értés korrekciót,

    de azon a nyelven mondd az ABC-t, amilyen nyelvet tanulsz. A végrehajtás a következő:
    egyik tenyered tedd a köldöködre, másik kezeddel dörzsöld a Vesemeridián 27-es pontjait, amelyeket a kulcscsont és a mellcsont találkozásánál találsz. Mondd hangosan az ABC-t, miközben szemkörzést végzel az óra járásával egyezően. Ismételd meg az óra mutató járásával ellentétesen is. Végezze el a korrekciót kézcserével. Ismételd meg úgy a gyakorlatot, hogy magadban mondod az ABC-t. 
  5. Kapcsold be a füledet!

    Gyengéden húzd és nyújtsd a fülkagyló külső szélét egyszerre jobbra és balra fordított fejjel nyitott és csukott szemmel is.Közben képzeld el élénken, hogy jól hallod és könnyen megérted amit mondanak neked.

 + 1. Telepátia Nyelviskola:

Találtam egy olyan nyelviskolát, ahol nagyon rugalmas körülmények között, stresszmentesen tanulhatok. Minden órát relaxáció vezet be, majd jön a tananyag többszöri meghallgatása. Ezután a tanári órán remek hangulatú beszélgetésben van részem magamról és a tananyagról. ha igazán hatékony nyelvtanulásra vágysz, érdemes megkeresni őket.

A képeket a Pixbay ingyenes fotóiból válogattam.

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése