2014. március 20., csütörtök

A kezdő kineziológus 5 legnagyobb félelme

Gyakran keresnek meg kollégák és tanítványok egyaránt ötletekért, amikor úgy érzik elakadt a szekér, vagy csupán egy kis bátorításra vágynak, mert átmenetileg rosszul alakulnak a dolgaik. Ebben a bejegyzésben végig veszem a kezdők alap félelmeit, amelyeken én is átmentem, és azt is megmutatom, hogy milyen megoldásokat találtam ki rájuk, hogy szembe nézzek velük, és kezelni tudjam őket.


Elegendő-e a tudásom, hogy másokon segítsek?

Valószínűleg soha nem lesz "elegendő" a tudásunk. Ez a munka a folyamatos önképzés és önfejlesztés útját jelenti. Ha ez nem tetszik neked, bizony rossz utat választottál...
Fontos, hogy végezd el az általad választott kineziológiai ág teljes tanfolyami spektrumát, ami ahhoz kell, hogy az adott rendszerben hivatalosan segítővé válj. Ez pl. a One Brain esetében jelenleg 13 tanfolyami szint! És járj el a továbbképzésekre is, esetleg ismételd meg azokat a tanfolyamokat, amelyeknek az anyagában nem vagy egészen biztos.
DE! Ha valaki elmegy hozzád, és van engedélyed elvégezni rajta az oldást, akkor elegendő a tudásod, hogy segíts neki megoldást találni a problémájában.

Mi van, ha nem lesz elég kliensem? 

Ez a kérdés többnyire akkor merül fel, ha kimerítetted a barátokból, családtagokból, közeli ismerősökből álló kört, akik első, és többnyire ingyenes oldópartnereid voltak. Amikor bővíteni
akarod kliens körödet, akkor több dolgot is tehetsz:
  1. Vigyél a helyi bioboltba, vagy ismerős masszőrhöz szórólapot. A reklámért cserébe felajánlhatsz egy ingyenes oldást, vagy kiteheted az ő szórólapjukat.
  2. Tarts előadást a helyi nyugdíjas klubban, iskolában, fitnesz teremben a stressz káros hatásairól, és kezeléséről.
  3. Minden kliensednek adj a kezébe szórólapot és névjegy kártyát, és kérd meg őket, hogyha jól érezték magukat, adják tovább a híredet
Mi van, ha annyira blokkol a kliens, hogy nem tudok rajta mégcsak tesztelni sem?
Azt hiszem legnagyobb félelmeink egyike ez kezdőként. Ahhoz, hogy ezt a félelmet le tudjuk győzni, tudnunk kell, hogy a blokkolás azt jelenti: El a jelenből! Tehát kliensünk nem akar velünk lenni az oldásban, nem akarja, hogy fény derüljön a probléma okára, és tudat alatt talán megoldást sem
szeretne rájuk találni, legalábbis nem veled! Ilyenkor ki kell derítenünk, hogy miért nem akar jelen lenni, és ennek megfelelően lépni tovább.
  1. Emlékeztesd a kliensedet, hogy lélegezzen, és legyen jelen.Esetleg itass vele vizet, tarts homlok / tarkó tartást, vagy végezz feszíttetést. Ez azoknál a klienseknél remekül beválik, akik ugyan szeretnék a változást, ám egy nagy problémával dolgozunk, ezért a tudat alatti ellenállása miatt időről-időre előjön a blokkolás.
  2. A kliens nem szabad akaratából van ott, hanem a felesége / férje / anyja / barátnője küldte. ez sokszor a bevezető beszélgetésből kiderül. Ilyenkor gyakran hallod a következőket: "Én nem hiszek az ilyen dolgokban, csak a feleségem, férjem, stb miatt vagyok itt." Ha ezt hallod, merd bátran felvállalni, hogy a kliens szabadon elmehet. Ne tegyél rajta erőszakot, ne akarj megfelelni annak az elvárásnak, hogy mindenképpen meg akard menteni, akár annak kedvéért, aki őt küldte, és akivel esetleg nagy sikereket értél el.
  3. Túl közeli baráttal, vagy családtaggal dolgozol. Itt a leggyakoribb tapasztalatom szerint a 
  4. blokkolás, mert a hozzád közelállóknál gyakori a félelem, hogy olyanokat tudsz meg róluk, amit ők nem szeretnének az orrodra kötni. Ilyen esetekben jobb, ha illetőt egy kollégához irányítod, ahol a távolabbi kapcsolat miatt inkább ki tud nyílni.
Mi van, ha túl magasak az áraim?

Az árak meghatározásánál figyelembe kell venned, hogy mekkorák a költségeid. A költségekbe bele kell számolnod mindent, ami a megélhetéseddel kapcsolatos, illetve a vállalkozásod fenntartásával kapcsolatos. Sok kezdő kolléga nem meri belekalkulálni az árba a szabadságon töltött idő költségét. Márpedig, ha nem nem adjuk meg magunknak a pihenést, az hamar kiégettséghez vezet, sőt akár bele is betegedhetünk.  A kiégettség veszélyeiről ide kattintva olvashatsz.

Mi van, ha elégedetlen lesz a kliens? Mi van, ha nem jön rendbe?

Tudnod kell, hogy a gyógyulás felelőssége a kliensé. A te felelősséged tesztelőként, hogy a szakma szabályait betartva, a legjobb tudásod szerint végezd el az oldást, és bízz a kliensben. Ha nem érez változást, akkor fontos megkérdezned:
  1. Végezte-e a házi feladatot? Sok esetben kiderül, hogy nem, akkor pedig visszakapcsol a stressz, és hiába dolgoztatok. Tudatosítani kell benne, hogy ez az ő felelőssége, és nélküle a módszer nem fog működni.
  2. Kérdezz rá a részletekre: ugyanolyan erős-e pl. a fejfájása, ha azzal jött? Ugyanolyan gyakori-e? Stb. Sokszor kiderül, hogy van javulás, de még nem oldódott meg a probléma. Fontos tudnod: a pozitív változásokat könnyebb létrehozni, mint észrevenni.
Remélem, tudtam segíteni félelmeid felismerésében és legyőzésében.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése