A kineziológia lehet vállalkozás?
Sokan szétválasztják a
segítői munkát a vállakozástól, pedig ma Magyarországon csak a legritkább
esetben van módunk alkalmazottként dolgozni, ha kineziológiával akarunk
foglalkozni. Az első dolog tehát, hogy fogadjuk el: vállalkozók vagyunk, meg akarunk élni a szakmánkból, sőt nyereségesek
akarunk lenni. Ehhez minimálisan annyi bevételt kell termelnünk, amennyi eltart
minket, illetve a céget.
Mi tartozhat a költségeink közé? A járulékaink, a fizetésünk,
a helyiség bérleti díj, a reklám költségeink, a szabadságunkra eső jövedelem, a
betegállományra eső jövedelem, az amortizációs költségek. Ha ezeket összeadjuk,
akkor meglesz az éves szintű jövedelem igény, majd számoljuk ki, hogy hány
oldást tudunk/akarunk napi-heti-havi-éves szinten vállalni, és ezzel osszuk el
a teljes bevételünket, így megkapjuk, hogy egy oldásért hány forintot kellene
kérnünk, hogy megéljünk a munkánkból.
Csak jót adjunk el!
Semmilyen marketinggel nem szerencsés gyenge
terméket értékesíteni. A mi termékünk a legtöbb ember számára egyértelműen luxus kategória. Mivel az
OEP nem támogatja, így csak a legjobban fizetettek vagy a legnagyobb bajban
levők tudják megfizetni. Jó ha tudunk róla: Magyarországon sok segítő van és sok jó segítői módszer létezik. Fontos,
hogy a legjobbak akarjunk lenni a szakmánkban, hogy magas színvonalú szolgáltatást nyújtsunk. Tanuljunk, ismételjünk,
fejlesszük szakmai tudásunkat.
Mit tehetünk ennek érdekében? Ha még nem végezted el a szakmai tanfolyamokat,
akkor ahogy lehetőséged nyílik folytasd a tanulást, gyakorolj rendszeresen és
oldj az ismeretségi körben minél többet. Ameddig te nem vagy 100%-osan biztos
abban, hogy jó, amit csinálsz, addig másokkal sem tudod ezt elhitetni. Pontosan
úgy működik ez, mint az izomtesztelésnél: a te magabiztosságod magabiztosságot
hoz létre a kliensben is.
Kinek adjunk el? Ki lehet a "célcsoportunk"?
A legegyszerűbb, ha mindenkinekJ. Sokan mondják, hogy a
mi szakmánk, a mi tudásunk mindenkinek hasznára lehetne. Ez azonban túl
általános, sikeresebb lehetsz, ha konkretizálod, hogy milyen problémakörökkel akarsz foglalkozni. Engedd meg, hogy az érdeklődésed vezessen. Természetesen több csoportot is választhatsz.
- Szereted a gyerekeket? Sok tapasztalatod van velük? Célozz a gyerekekre, a szülőkre és a pedagógusokra.
- Szingli vagy? Multinál vagy banknál dolgoztál? Célozz a munkában megfáradt női vezetőkre.
- Felgyógyultál egy komoly betegségből? Az egészséges életmód híve vagy? Célozz azokra, akiknek az egészség vagy a fogyás a fő stresszokozó.
- Olyan témával ne foglalkozz, amihez úgy érzed, hogy semmi közöd!
Milyen formában és hol mutasd meg magad?
A mai világban két alapvető módot találhatsz a megjelenésre és a kommunikációra:
Offline: Szórólap, névjegykártya, reklámok újságokban, interjúk
újságokban, előadások, meditációk tartása. Tarthatsz előadást a módszer hasznairól ingyenesen. A résztveőknek adj szórólapot, névjegykártyát, és lehetőséget, hogy feliratkozzanak további információkért az elérhetőségükkel a hírleveledre.
Kérhetsz írásos visszajelzést a kliensektől az oldásaid után, amit később szóróanyagokban referenciaként használhatsz.
Online: weboldal, fb oldal, blog, hírlevél, online hirdetési formák
A "hol"-ra a rövid válasz: mindenhol, ahol előfordulhatnak azok az emberek, akiknek fontos lehet a rudásod, szolgáltatásod.
Ha végzel oldásokat, minden kliens kapjon szórólapot és 2 névjegykártyát. Miért kettőt? Kértd meg, hogyha elégedett volt a szolgáltatásoddal, adja oda valakinek, akinek szüksége lehet rád.
Vigyél szórólapot a közeli
bioboltba, iskolába, óvodába, fodrászatba, stb.
Ajánlj fel ingyenes, bemutató
alkalmakat a fenti intézmények vezetőinek cserébe előadási lehetőségekért.
Fontos szabály: A marketing is a munka része!
Tervezd be az időbeosztásodba;
Legyen rá költségvetésed;
További tanácsokat szeretnél? Iratkozz fel hírlevelemre!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése