2015. június 4., csütörtök

Kell-e a jó bornak cégér - avagy hogyan marketingezzünk a kineziológiában?


A kineziológia lehet vállalkozás?


Sokan szétválasztják a segítői munkát a vállakozástól, pedig ma Magyarországon csak a legritkább esetben van módunk alkalmazottként dolgozni, ha kineziológiával akarunk foglalkozni. Az első dolog tehát, hogy fogadjuk el: vállalkozók vagyunk, meg akarunk élni a szakmánkból, sőt nyereségesek akarunk lenni. Ehhez minimálisan annyi bevételt kell termelnünk, amennyi eltart minket, illetve a céget. 
Mi tartozhat a költségeink közé? A járulékaink, a fizetésünk, a helyiség bérleti díj, a reklám költségeink, a szabadságunkra eső jövedelem, a betegállományra eső jövedelem, az amortizációs költségek. Ha ezeket összeadjuk, akkor meglesz az éves szintű jövedelem igény, majd számoljuk ki, hogy hány oldást tudunk/akarunk napi-heti-havi-éves szinten vállalni, és ezzel osszuk el a teljes bevételünket, így megkapjuk, hogy egy oldásért hány forintot kellene kérnünk, hogy megéljünk a munkánkból.

Csak jót adjunk el! 


Semmilyen marketinggel nem szerencsés gyenge terméket értékesíteni. A mi termékünk a legtöbb ember számára egyértelműen luxus kategória. Mivel az OEP nem támogatja, így csak a legjobban fizetettek vagy a legnagyobb bajban levők tudják megfizetni. Jó ha tudunk róla: Magyarországon sok segítő van és sok jó segítői módszer létezik. Fontos, hogy a legjobbak akarjunk lenni a szakmánkban, hogy magas színvonalú szolgáltatást nyújtsunk. Tanuljunk, ismételjünk, fejlesszük szakmai tudásunkat. 
Mit tehetünk ennek érdekében? Ha még nem végezted el a szakmai tanfolyamokat, akkor ahogy lehetőséged nyílik folytasd a tanulást, gyakorolj rendszeresen és oldj az ismeretségi körben minél többet. Ameddig te nem vagy 100%-osan biztos abban, hogy jó, amit csinálsz, addig másokkal sem tudod ezt elhitetni. Pontosan úgy működik ez, mint az izomtesztelésnél: a te magabiztosságod magabiztosságot hoz létre a kliensben is.

Kinek adjunk el? Ki lehet a "célcsoportunk"? 


A legegyszerűbb, ha mindenkinekJ. Sokan mondják, hogy a mi szakmánk, a mi tudásunk mindenkinek hasznára lehetne. Ez azonban túl általános, sikeresebb lehetsz, ha konkretizálod, hogy milyen problémakörökkel akarsz foglalkozni. Engedd meg, hogy az érdeklődésed vezessen. Természetesen több csoportot is választhatsz.
  1. Szereted a gyerekeket? Sok tapasztalatod van velük? Célozz a gyerekekre, a szülőkre és a pedagógusokra. 
  2. Szingli vagy? Multinál vagy banknál dolgoztál? Célozz a munkában megfáradt női vezetőkre.
  3. Felgyógyultál egy komoly betegségből? Az egészséges életmód híve vagy? Célozz azokra, akiknek az egészség vagy a fogyás a fő stresszokozó.
  4. Olyan témával ne foglalkozz, amihez úgy érzed, hogy semmi közöd!

Milyen formában és hol mutasd meg magad? 


A mai világban két alapvető módot találhatsz a megjelenésre és a kommunikációra:

Offline: Szórólap, névjegykártya, reklámok újságokban, interjúk újságokban, előadások, meditációk tartása. Tarthatsz előadást a módszer hasznairól ingyenesen. A résztveőknek adj szórólapot, névjegykártyát, és lehetőséget, hogy feliratkozzanak további információkért az elérhetőségükkel a hírleveledre.
Kérhetsz írásos visszajelzést a kliensektől az oldásaid után, amit később szóróanyagokban referenciaként használhatsz.

Online: weboldal, fb oldal, blog, hírlevél, online hirdetési formák

A "hol"-ra a rövid válasz: mindenhol, ahol előfordulhatnak azok az emberek, akiknek fontos lehet a rudásod, szolgáltatásod. 
Ha végzel oldásokat, minden kliens kapjon szórólapot és 2 névjegykártyát. Miért kettőt? Kértd meg, hogyha elégedett volt a szolgáltatásoddal, adja oda valakinek, akinek szüksége lehet rád.
Vigyél szórólapot a közeli bioboltba, iskolába, óvodába, fodrászatba, stb.
Ajánlj fel ingyenes, bemutató alkalmakat a fenti intézmények vezetőinek cserébe előadási lehetőségekért.

Fontos szabály: A marketing is a munka része!

Tervezd be az időbeosztásodba;
Legyen rá költségvetésed;

További tanácsokat szeretnél? Iratkozz fel hírlevelemre!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése