2017. január 14., szombat

Marketing és kineziológia



Tegnap a Gazdagmami szokásos évtervező Hajrá konferenciáján jártam. A legjobb rész persze az volt, hogy remek társaságban, régi és új tanítványokkal közösen telt el a nap. Szünetekben és az ebédnél nagy beszélgetések, előadások közben meglepett összenézések: "Te sem érted, mi az a cpr?!"😊

Sokan azt mondják, még a kollégáim is, hogy a jó bornak nem kell cégér. Ha jól dolgozol, akkor úgyis jönnek hozzád. Nem kell itt marketinggel fogalkozni.

Igen, a szakmai profizmus, tudás, az elengedhetetlen. Ez az alap! De sajnos nem elég! Túl sokszor látom, hogy tehetséges tanítványaim, kollégáim feladják az álmukat, mert senki nem mer arról beszélni, hogy nem elég jónak lenni, el is kell tudnunk adni magunkat. Hiszen ahhoz, hogy képesek legyünk magas színvonalon dolgozni folyamatosan új kliensekre, tanítványokra van szükségünk. 

Ami a legjobban megérintett, az a tervezési rész. Már most, év elején jó utána számolni a tavalyi évnek: mennyi bevételed volt? Honnan érkeztek, hogyan találtak rád a kliensek, tanítványok? Milyen marketing eszközöket használtál? (Szórólap, email kommunikáció, weblap, 'céges FB oldal') Ezek milyen eredményt hoztak? Így tudjuk, hogy honnan indultunk el.

Aztán gondold át az idei évet. Mekkora bevételt szeretnél az idén év végére? Kalkuláljunk a szabadsággal, betegálománnyal, továbbképzésekkel is. Természetesen nem csak a személyes megélhetést kell figyelembe vennünk, hanem a cégét is. Be kell fizetnünk a járulékokat, az adóinkat, ki kell fizetnünk a könyvelőt és a bérleti díjat is.

Hány kliensre, tanítványra van szükséged ehhez? Hány emberrel tudsz dolgozni naponta/hetente/havonta? Így mekkora összeget kell egy kliensnek fizetnie?

Így már tudjuk, hogy kell-e árat emelnünk az idén. Én hiszek abban, hogy, ismerve a magyar emberek testi, lelki állapotát, az egészséghez való viszonyát, még bőven van tere, piaca a stresszoldó munkának, ezen belül a kineziológiának is. Ám ahhoz, hogy az emberek felismerjék, hogy problémájuk van, sőt rájöjjenek, hogy a panaszkodáson kívűl mást is tehetnének, tanítani kell őket. Ez is a munkánk része! Mindannyiunkban kell, hogy legyen egy "népnevelői" funkció. Sajnos a legtöbb ember észre sem veszi, hogy stresszes, annyira megszokta ezt az állapotot. 

A marketingünk arról kell szóljon, hogy miről ismerhetik fel a leendő klienseink, hogy bajban vannak? Mit tehetnek önmagukért? Honnan tudhatják, hogy külső segítség kell? Honnan tudhatják, hogy mikor kell kineziológushoz, coachhoz vagy éppen pszichológushoz fordulniuk?

Bizony sok teendőnk van még, hogy bekerüljön a köztudatba: nem csak a "hülyék" szorulnak lelki támogatásra, hanem bizonyos helyzetekben mindannyian!

És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy bizalmat is kell építenünk. A mi munkánk alapja ugyanis a bizalom. Senki nem tárulkozik ki szívesen egy vadidegen ember előtt. Sajnos mindenütt akadnak kóklerek, képzetlen vagy alulképzett emberek, akik rossz fény vetnek ránk. A kommunikációnknak arról is szólnia kell, hogy honnan ismerhető meg a jó szakember. Láthatóvá kell tennünk magunkat nekünk, jól képzett, becsületes, segíteni vágyó szakembereknek, hogy megtaláljanak bennünket azok, akiknek segítségre van szülségük. És ennek az eszköze lehet a kommunikáció, a marketing.

Tegnap főként az online kommunikációról volt szó a konferencián.

Hogyan gyűjts feliratkozókat a honlapoddal? Hogyan kommunikálj velük hírlevelekben? Hogyan építs virtuális közösséget a facebookon, az instagramon vagy éppen a blogodon? Mire való a blog, mire a FB oldal, mire a honlap? Érdemes-e hirdetni, és ha igen, hogyan?

Ám számomra mégsem az előadások jelentik a legnagyobb hasznot ebben az egy napban, hanem az ötletek, amik ebben a közegben valahogy jobban jönnek.

Tengap is felírtam vagy huszat😊. Majd csak figyeljétek, ahogy szépen, sorban előrukkolok velük! 

Legyen olyan szép és sikeres évetek nektek is, amilyet csak kívántok magatoknak! Ne szégyenlősködjetek, mutassátok meg magatokat, hogy rátok találhassanak azok az emberek, akiknek pont ti tudtok a leghatékonyabban segíteni!🍀


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése